söndag 9 september 2007

Ö-viksmaran!!!

I onsdags natt så började bussen rulla mot Ö-vik. Vi skulle spela skoladans på torsdagen för ungdomarna i Ö-viksområdet. Pga någon form av missförstånd så fick vi spela non-stop skoldansen med Blender, båda banden hade blivit bokade. Alltid kul med en non-stop! Även väldigt kul och se att skolungdomarna var väldigt possetiva till dans! :)

På fredagen var det dags för en av de rolgaste spelningarna under hösten, nämligen Maran! Jag har spelat 4 eller 5st och det är lika kul varje gång!

Dagen började bra med att jag fick se att vi hade tagit 2:a platsen på sverigetoppen! snart är vi uppe i 20 veckor, helt otroligt! Vi hade planerat att repa lite under dagen, detta fick tyvärr skjutas upp! :( Vår gitarrist Erik hade fått en smäll i ryggen av dörren till lastrummet på vår buss(det bläste väldigt mycket och sånt plockar dörrar upp...) så han fick uppsöka akuten. Efter mycket om och men så fick han iaf träffa en läkare. Tur det! Vi kunde genomföra kvällen som i övrigt var jättekul! Om jag fattade det hela rätt så var det nästa 1000 personer inlösta! :) Personalen uppe på parken i Ö-vik är kanon och man känner sej verkligen välkommen. Lasangen som vi fick till middag var fantastisk! Jag vill även passa på att tacka Blender och Expanders som vi spelade med , två bra band som är värda att kolla upp om man inte redan har det!

Nu ska jag öva...

4 kommentarer:

Maria sa...

Aj aj jag hoppas Eriks rygg är bättre nu

Wenche sa...

det lät inget vidare för Erik... Men hoppas det är bättre nu.. Kramizar

Katta sa...

Hoppas att Erik inte fick några bestående skador.
Nu har jag hittat hit och det blir garanterat fler besök!
Kram

ninni sa...

Hejsan Christian! Trevligt med mycket folk på festen som ni spelade på. Lycka till i fortsättningen!Det var kul att ni fick spela med andra dansband.
Hälsar från Finland från en beundrare //ninnukka//ninni