lördag 2 februari 2008

Öviksmaran!

Jag är nyss hemkommen ifrån Örnsköldsvik, vi spelat på deras dansmara. Detta måste vara 5:e eller 6:e gången för min del. Allt började med att det var väldigt halt och vi fick problem med att parkera bussen. När man väl hade stannat ville den inte rulla framåt längre, den blöta isen gjorde att vi inte fick fäste. Men med lite hjälp ifrån en av vaktmästarna som kom och grusade(vi fick inte grusa själva!) gick allt bra.

Själva spelningen var kanon. Vi delade scenen med Casanovas och Zlips. Två mycket bra band som dessutom är trevliga också! Maran pågår ifrån 19:00 och slutar 03:00 och efter det så så spelar man ofta några extranummer. Hur det kommer sej att man vill ha extranummer efter att ha dansat i 8 timmar är över mitt förstånd, men vad gör man inte för sin publik! :)

Spelmässigt så valde vi att framföra några av våra nya låtar ifrån vårt kommande album. Det är naturligtvis både kul och spännande. Extra kul för min del är att vi har börjat spela en låt som jag har skrivit tillsammans med två kompisar. "Varje gång jag ser dej" heter låten, ska bli kul att se hur både den och albumet(Vi lever om natten) blir emot-taget av vår publik! Skivan släpps den 15:e februari.

Jag kan bara säga att jag är glad över att vi ska tillbaka för ännu en Öviksmara i September, det är kvällar som denna som gör allt så mycket roligare för och som spelar:)

Nu väntar sista delen av Sagan om ringen... 

1 kommentar:

Maria sa...

8 timmar och vill ha mer? Tja vissa förstår man sig inte på ;) Fast folk brukar inte förstå sig på mig heller ;P

Hörrö Chrisse du måste ju blogga om er spelning här i Östersund oxå efter att ni har varit här ;) Och inget kort inlägg på bara 4 rader om det nu bara ;)

Ser fram emot eran nya skiva föresten.
Jasså har du skrivit en låt :) den vill jag höra. Får man höra den i Östersund?

Varför frågar jag det här när jag lika gärna kan maila dig