tisdag 18 mars 2008

Skövde - Skultuna via Umeå

Helgen som var rullade den röda bussen många mil för att vi i Highlights skulle kunna göra våra spelningar. Som tur var hade vi med oss Kalle som körde bussen större delen av turnén! Första hållplatsen var Skövde. En kul kväll med glada människor i publiken. Jag minns att det blev lite stressigt att hinna med att äta innan så vi fick springa för att böra spela i tid! Men väl uppe på scenen trivdes vi som vanligt... Vi hade även turen att Cattis hjälpte till att sälja vår nya skiva, tack! Efter spelningen var det bara att packa ihop för snabb avresa emot Umeå. Som tur är hade vi tre rodderskor som såg till att det gick undan när vi packade... Resan till Umeå tog lång tid, för många timmar i buss sätter ens tålamod på prov! Det är tur att jag har min Macbook att leka med! Väl framme blev det väldigt stressigt då tiden för när vi ska vara klara hade blivit ändrad(sånt händer...) Efter mycket slit lyckades vi bli klara i tid. Spelningen var helt ok, det flöt på som vanligt ungefär. När vi väl spelat klart började stressen igen och ett snabbt ner pack. Vi behövde komma iväg så fort vi möjligt eftersom att vi skulle spela på dansmaffians årsfest i Skultuna(Västerås). kvällen i Skultuna var en riktig höjdare och man önskar att alla spelningar var som denna! Bra med folk som dessutom visade att de uppskattade musiken! Det gillar vi i bandet naturligtvis! Denna spelning gjorde vi tillsammans med Shake. Jag tycker att vi passade bra ihop för att spela non-stop. Två unga band som låter ganska olika så publiken borde kunna få en rolig kväll. hoppas att det blir fler gånger! Efter spelningen fick jag och Fille faktiskt lifta med Nina Fyhr till Örebro, vad snällt! Kanon skönt att få sova hemma!

Nej nu ska jag kolla lite på tvn...

Inga kommentarer: