torsdag 31 juli 2008

Guldklaven

Efter att ha besök Arvidsjaur högt uppe i norr var vi tvungna att åka så fort vi kunde för att hinna till Guldklavengalan i Malung. Både jag och vår sångare var ju nominerade så det skulle ju inte se bra ut om vi kom sent! Tur att Kalle var med och körde! Vi lyckades precis hinna i tid, byta om till kostym fick vi göra medans bussen rullade...

Väl inne på Galan träffade man så klart väldigt många man känner i andra band. Detta är ju kul eftersom att man hinner sällan umgås med sina branchkollegor. Min kategori(Årets keyboardist) var över efter bara några minuter, så jag slapp sitta på spänn och vara nerös. Att jag inte vann gjorde inte så mycket, det var kul att bara vara nominerad! Extra kul var det att en av mina bäst vänner Hans Plan vann som årets trummis. Det höjde ju stämningen och det blev fest!

Annars kan jag tycka att det var lite märkligt att inget modernband fick något pris, fast det fanns många nomineringar...    

Inga kommentarer: