måndag 29 september 2008

Dansbandskampen del 2

Det har nu gått en veckan ungefär sedan vi(Highlights) och 25 andra band befann oss på presskonferensen i Strängnäs. Det har varit en del allt smälta. Det tog flera dagar innan jag blev människa igen efter den långa dagen, det är inte varje dag man är vaken och aktiv nästan 20 timmar. Hoppas att det inte kommer vara likadant när det dags på riktigt! Man vill ju gärna vara på topp då!

Jag fick frågan  av en reporter, vilka jag såg som favoriter eller svåraste motståndare? Måste säga att det hela känns väldigt svårt att tippa. Det är ju några tyngre band med i tävlingen så som "Date", samtidigt ska ju det bandet in och tävla i andra programmet. Detta gör att även om det är ett väldigt bra band så blir det svårt att stå som vinnare i slutet.

Jag undrar också över ryktet att några band krävt att få komma in i slutet på tävling. Om det stämmer måste jag säga att det känns lite uppgjort och småaktigt. Hade varit kul om alla varit med på lika villkor... Jag vet ju inte om detta stämmer men jag har ju hört det ifrån flera håll. Trist!

Dags för kaffe...

Inga kommentarer: