tisdag 21 oktober 2008

Dansbandskampen avsnitt 1

Då var Dansbandskampen igång. Vi i Highlights såg det första avsnittet i Kristianstad, vi skulle nämligen senare på kvällen spela på Absolut Vodkas företagsfest.

Vad ska man då säga om det första avsnittet? Det var med blandad skräck och förtjusning som vi tittade. Man hann ju undra vad man hade gett sej in på på en och två ggr! Allt som allt tror jag att programmet kommer att bli en succé och det verkar ju som att det fanns intresse i kvällspressen också. Tittarsiffrorna blev nästan 1,3 miljoner och det är ju naturligtvis kanon för branchen som sådan! Hoppas att vi klarar att leverera in skarpt läge!

Jag kan dock tyvärr känna att startfältet kändes lite tunt. Det blev lite av en promenad seger för Scotts och Bengt Hennings(klart välförtjänt!). Jag tyckte lite synd om de andra banden som inte hade den erfarenhet som faktiskt krävs för att göra bra framträdanden i ett direktsänt tv program av denna storlek. Det kanske är att ta sej lite vatten över huvudet om det är 3:e spelningen i bandets historia!? men men, det är bara min personliga åsikt! 

Själv hoppas jag att vi i Highlights ska svara för ett av våra bästa framträdanden den 1:a November då vi ska gå in i tävlingen. Det återstår ju att se hur vi klarar pressen! Lite nervöst redan nu! 


Inga kommentarer: