onsdag 19 januari 2011

Då har fotbollssäsongen börjat igen!

Idag har mina två favorit fotbollslag spelat träningsmatch! Svenska A-landslaget är i Afrika på sin årliga Januariturné och IFK Göteborg spelade mot J-Södra här hemma i Sverige. Bra dag med andra ord, så klart nöjd över att båda lagen vann!

Landslaget är intressant att följa på sina Januariturnéer tycker jag! Man får en glimt av nya spelare som om de gör bra ifrån sej har en framtid i landslaget! I år verkar namnet vara Gernt! Han vann skytteligan förra året och har nu gjort sitt första mål i landslaget! :) Jag är så klart nyfiken på Sebastian Eriksson, Adam Johansson och Tobias Hysén, alla spelar de i blåvitt tillvardags och nu är de med på denna turné. Vad jag har läst gjorde både Sebbe och Adam bra ifrån sej i den första matchen, kul!!!

IFK Göteborg spelade också, med de tre ovannämnda på landslagsläger slog man ändå J-Södra med 4-1 på bortaplan. Får anses som bra, även om de självklart ska vinna! kalle Svensson ska ha varit bra och de glädjer mej då han är en favorit som jag hoppas ska komma tillbaka i gammalt gott slag! Får blåvitt bara kemin i laget att stämma kan de helt klart bli medalj och kanske även guld i år!

Nu är det dags att packa väskan, Highlights åker på turné. första anhalt är Växjö!

Inga kommentarer: