söndag 9 januari 2011

En liten sammanfattningen del 1

Tänkte att jag skulle berätta lite om den resa som jag och mina bandkamrater har gjort det senaste året...

Eller jag börjar i december 2009, en tid efter vårt uttåg ur Dansbandskampen säsong 2. Det var då som vi fick frågan att delta i Melodifestivalen 2010, men även chansen att medverka i Bingolotto! Jag berättar om Bingolotto här i den första delen av min sammanfattning!

Bingolotto är lite speciellt då jag är uppvuxen både med att själv sälja lotter(vanligt inom lagidrott) och att det spelades flitigt i mitt hem på den tiden! Självklart var det väldigt roligt att vara där på riktigt! Även om min bror hann före mej när han spelade tillsammans med Magnus Bäcklund!

Detta är vad jag kan minnas iaf första gången som jag fick en egen loge med mitt namn på! Det var ju så klart roligt! :) Perfekt att få ladda lite själv inför själva framträdandet!

Innan fick vi ju även möjligheten att spela Bingo, vi fick dock inte sitta i den berömda soffan. Detta var ju en liten besvikelse, jag gissar att mamma hade tyckt att det varit roligt om vi fått sitta där! :) Men men jag fick iaf en riktig Bingolottopenna!

Vi framförde två låtar var av den enda var vår egna "The best part of me"(Erik Anjou). Vi som band blev väldigt nöjda med just denna. Den andra låten var inget vi själva valde eller har på vår repertoar utan ett önskemål i från Binglotto. Så Gert(gästen på scenen) och Andreas fick sjunga lite om travhästar då det var veckan tema på programmet!

Allt som allt var detta ett mycket bra sätt att avsluta 2009 på!

Inga kommentarer: