måndag 17 januari 2011

ett intressant men svårt uppdrag!

För några veckor sedan fick jag en förfrågan om att skriva en begravningslåt till en bekant sångerska. Det är ju inte varje dag någon ringer och beställer en låt med ett tema och syfte, jag kände självklart att detta lät spännande!

Började skriva och bolla lite idéer ganska omgående och kände relativt snart att jag hittat en bra grund till låten. Några veckor, nämligen idag stötte jag på en väldigt stor utmaning med detta projekt... Texten! Hur skriver man en begravningstext? Hjärta och smärta har man ju prova några ggr med döden var betydligt svårare! Men också mer givande, man växer ofta med utmaningar!

Ett första utkast är nu gjort iaf och det känns ganska lovande! Återstår att se hur jag känner när jag läser texten imorgon... det vet man aldrig! Då kanske det bara är att börja om...

Inga kommentarer: