tisdag 11 januari 2011

Harry Potter

Är just hemkommen efter att ha sett sjunde delen i sagan om Harry Potter. En film som passade mej mycket bättre än Änglagård som jag fick se igår...

Mitt Harry Potter intresse kommer nog ifrån min yngre syster, hon är ett stort fantast av denna saga. Även om hon ofta brukar säga att böckerna är bättre!

Jag tycker att filmerna blir bättre i takt med att karaktärerna blir äldre. Men hade de första filmerna kommit när jag var barn hade jag garanterat älskat dem!

Den senaste Harry Potter är i mitt tycke inte alls någon barn film, även om den inte visar blod eller sex. Den innehåller dock många starka scener som inte barn nödvändigtvis behöver se!

Nu är jag ju inget barn längre, så jag njöt till fullo i nästan 2 och en halv timme av en film som var både spännande och välgjord! Ser fram emot nästa del som ska avsluta serien, hoppas att de lyckas binda ihop denna film serie!

Inga kommentarer: