tisdag 1 februari 2011

Buggklubb och Cinderella!

Har nu kommit hemma efter ett par spelningar med Highlights. Känns i kroppen att man varit vaken ett par nätter!

Lördag spenderades i Lomma, vi spelade åt en buggklubb som firade 10 år! Det var en mycket bra kväll, även om jag lyckades få en rejäl smäll av min mikrofon! Sånt händer när det är små scener, det blir trångt och rätt var det är har man fått en mikrofon över munnen! Maten, Tårtan och bemötandet var kanon! Vi kommer gärna igen, det kan jag lova! :)

Cinderella är ju en båt vi spelat många ggr på och man trodde ju veta ganska exakt vad som skulle hända... Så var inte fallet denna gång! Vi delade scen med 10-12 musiker ifrån Kuba. D spelade latinmusik av olika former. Mycket duktiga var de, men tyvärr förstår inte vi i Sverige deras musik. Sedan var det ju också så att en Kuban hade flyttat in i min hytt... Jag gissar att de inte är så noga att vart man bor... Jag tolkade honom så iaf. Hans engelska var inte av högsta klass så jag förstod inte riktigt vad han menade... Jag fick iaf en ny hytt! Slutet gott med andra ord! :)

Inga kommentarer: