lördag 8 oktober 2011

En dag till på soffan!

Tänk jag som trodde att jag skulle bli frisk! Det blev visst en tvärvändning på den punkten! För andra dagen i rad vaknar jag med en svullen hals och orkeslös kropp... När ska detta sluta? Tycker ändå att jag tar hamn om mej ganska bra, inga fysiska aktiviteter. Tar det lugnt, mycket vitaminer... ja ja det kommer säkert en dag när detta är över!

Så landskampen igår... Det var kanske inte mycket som gladde mej även om det alltid är kul med en spännande match!

Tre bra saker...
1. Isaksson! Man kan ofta läsa folk som tycker att man borde ge andra målvakter chansen, att han inte inger trygghet och är dålig med fötterna. Igår får man nog säga att han var en av de bästa svenskarna och jag gissar att med en annan målvakt hade det nog blivit 2-2...

2. Martin Olsson, äntligen fick han chansen "på riktigt". i mitt tycket har han helt klart kopplat greppet om västerbacksplatsen! Vilket målsnitt han har!

3. En vinst är en vinst oavsett hur den går till! Sverige är fortfarande farliga när de blir läge! Dessutom är det många olika målskyttar, vilket är bra nu när Zlatan är avstängd.

Tre mindre bra saker...
1. Många bollar letade sej igenom mittfältet och jag fick en känsla av att Källström och Elm hade det mycket svårt att få grepp om matchen. Ser det likadant ut på tisdag gör Holland minst 3 mål, oavsett hur bra Isaksson är.

2. Zlatan... Verkligen inte hans bästa dag!

3. Efter några bra matcher fick vi åter se varför Chippen inte har varit ordinarie på vänsterkanten på länge! Var han ens med? Gissar att någon annan får chansen mot Holland.

Om man skulle göra något av dagen kanske...

Inga kommentarer: