tisdag 31 januari 2012

Äntligen!

Nu finns äntligen låten "Tills natten blir dag" utgiven av Highlights! Att jag säger äntligen är kanske inte så konstigt, när man skrivit en låt man tror på blir man lätt lite otålig!

Låten har jag skrivit tillsammans med Anders Nilsson, som jag jobbat med i många olika sammanhang. Detta blir den andra låten vi har skrivit, "Varje gång jag ser dej" var den första och den hamnade ju på albumet "Vi lever om natten". Förhoppningsvis kommer det fler alster ifrån oss som kan passa Highlights!

Lite kuriosa är att vi faktiskt spelade in(jag och Anders alltså) den första demon på denna låt för ungefär 3 år sedan, sedan fick den ligga och mogna lite och i somras tog vi ett beslut om att göra några ändringar och sedan testa den till melodifestivalen. Det var så klart väldigt roligt att läsa i tidningarna att vi var med i diskussionerna ända in på målsnöret! Hur nära det var får vi nog aldrig redan på...

Låten finns inte ännu till försäljning men är släppt till radiostationerna, så känner fri att önska den! Ett litet smakprov finns som man kan lyssna på helt gratis och inom kort kommer den på Itunes!

Tack till alla som medverkat och hjälp till för att göra detta möjligt!

1 kommentar:

Maria sa...

Det e så kul att ni har nått nytt ute :) Så det var den här låten som var utsänd till mellon. Synd att den inte kom med. Hade varit kul att se hur långt den kommit :) Av snutten att dömma så verkar det vara en bra låt :)