måndag 2 januari 2012

Ny år, ny tag, vi börjar med GI!

Då har det nya året börjat... Jag hoppas kunna göra några förändringar för att jag ska känna mej mer tillfreds med mej själv!

Jag börjar med att köra en period GI! Det gör jag av flera olika anledningar, självklart för att tappa några kilon, men även för att det ger en skön känsla när man visar sej själv att man klarar sej utan allt onyttigt!(som tyvärr är gott!) Sedan behöver jag komma tillrätta med mitt intag av socker. Under hösten och tidig vintern har det blivit på tok för mycket godis, läsk och annat Jag har tyvärr lätt att äta mycket och det blir ju en liten pik under jul då jag måste drick must! GI är då perfekt för mej, ett enkelt och bra sätt vänja bort det!

Nu har ju bara halva dagen gått men än så länge känns det bra!

Ska även försöka att motionera lite mer under denna period, har redan idag hunnit med en promenad på 5 kilometer! Kanske blir en till på kvällen!

1 kommentar:

Amanda sa...

Duktig du Chrille :) Man borde kanske följa ditt exempel och göra ett försök att komma i form igen :) Kram