onsdag 19 augusti 2009

Robin Bengtsson

Tänkte att jag skulle skriva några rader om hur det var att spela lägga keyboards på Robin Bengtssons nya singel "Another lovers gone". En låt som min vän Anders Nilsson har varit med och skrivit.

Det var en lite annorlunda upplevelse kan man säga. När man gör inspelningar av detta slag är man ju ofta i en riktig studio, det var inget som det fanns tid till denna gång, då får man använda sej av sin kreativa sida och lösa det hela! Det slutade med att jag fick spela in hemma hos min bror och maila filerna som skulle användas på låten och hoppas att producenten skulle gilla det jag gjort. Helt otroligt vad man kan göra med dagens teknik! Så grymt smidigt! Vanligtvis har sitter ju producenten med när man spelar in och ger kommentarer och förslag. Detta fanns det alltså inte möjlighet till denna gång... Med rådande förutsättningar tycker jag att det blev ett bra resultat och jag önskar Robin lycka till och hoppas att detta blir hans första hit!

Tackar alla inblandade för en rolig upplevelse!

Inga kommentarer: