måndag 3 november 2008

Dansbandskampen en hård dag!

Klockan är nu 18:15 och jag har just vaknat till. Har spenderat nästa hela dagen i min säng då jag har känt av att det var hårt jobb under helgen!

Jag börjar ha smält det faktum att vi inte lyckades ta oss vidare och även om det känns tråkigt så är det bara att gå vidare. Dags att ta nya tag! Redan imorgon väntar ju en spelning i Motala!

Vad är de innersta tankarna då om vårt uttåg ur dansbandskampen? Först och främst att vi är nöjda med vårt framträdande, kunde inte ha blivit så mycket bättre tycker jag! Jag är också nöjd med låtarna och tycker att vi har gjort dessa till våra egna utan att förlöjliga dessa på något sätt! Vissa finesser kanske inte kom fram i tv, men det händer faktiskt ganska mycket saker som inte finns i orginalen. Konsten att göra en coverlåt till sin egen tycker jag ligger i att behålla låtens kärna men ändå ge den bandets egna sound. Något jag tycker att vi lyckades bra med! Den andra tanken kommer ifrån tävlingsmänniskan som bor i mej. Den handlar om att det är väldigt svårt att vinna en fotbollsmatch mot ett bra lag när motståndarna får börja med 5-0. Lite så känns det då båda banden som gick vidare hade fått mycket exponering innan programmet(medverkade ju innan vi kom in i tävlingen). Jag tycker dock att vi gav dem en match och det är jag stolt över! Samtidigt är det ju spelets regler och jag vill även påpeka att det är en bra prestation av de båda banden som slog oss att klara sej i flera avsnitt!

Vad som nu händer vet jag ej, men vi kan konstatera att vår hemsida har haft en otrolig trafik, över 20000 besökare på 2 dygn!!! så mycket att räkneverket kraschade! Det känns ju så klart otroligt kul!

Nu ringer det på dörren... 

Inga kommentarer: