onsdag 27 april 2011

En tre dagar lång påskturné!

Har nu kommit hem efter en tre dagar lång påskturné med Highlights! Vi har under dessa dagar besökt Sandviken, Mörrum, Gislaved och på något sätt även hunnit med att tvätta bussen, se så fint den glänser här till höger! :)

I Sandviken spelade vi nonstop tillsammans med Nova, ett band som jag känner ganska väl då flera av medlemmarna är studiekompisar ifrån min tid på musikhögskolan. Det var kul att höra deras nya sättning! Sedan blev jag så klart glad att få höra ett par låtar som jag varit med och skrivit! :) Roligt också att man kände igen flera i publiken!

I Mörrum spelade vi på söndagskvällen, det blev med andra ord en ganska stressig resa då det är en bit mellan Sandviken och Blekinge! Men vi hann komma fram, packa upp, byta om och ladda upp inför vad som skulle bli en mycket rolig spelkväll! Publiken var mycket glad och vi fick många lovord, och det blir ju så klart vi glada för! :)

Resan till Gislaved blev ju mycket kortare och vi hann stanna till och köpa lite trivsamma saker till bussen, det blev bland annat en matta till köksdelen. Det har blivit lite av en tradition att Highlights spelar i Gislaved på deras våravslutning. Som vanligt var det en mkt bra kväll! Publiken i Gislaved verkar gilla Highlights! Hoppas att vi spelar där även nästa år! :)

För min egen del var denna turné ganska jobbig då jag fick tandvärk alldeles innan påskhelgen. Det är verkligen ingen höjdare! Idag har jag varit hos tandläkaren och jag hoppas att det ska hjälpa!

Inga kommentarer: