söndag 9 januari 2011

Twin Peaks

En julklapp som jag fick var guldboxen med tv-serien Twin Peaks! Något jag verkligen ville ha, har sett denna serier ett antal ggr men kan inte få nog! Med denna box följde även några dokumentärer om arbetet kring hela seien, mycket intressant!

Härlig att se hur Angelo Badalamenti berättar om hur han komponerade musiken! Detta ledde till att jag blev tvungen att lära mej att spela "Laura Palmer theme", dvs pianostycket som spelas efter varje avsnitt. Märkligt att jag inte gjort detta innan!

En annan sak som slår mej när man ser serien igen är att det verkligen är starka skådespelarinsattser! Det var inte det som jag minns bäst ifrån när jag såg den senast. Men David Lynch och Mark Frost har verklige hittat rätt personer till det minst sagt intressanta karaktärerna som serien innehåller!

Har man inte sett detta rekommenderar jag varmt att man köper hela guldbox, den är värd vart enda öre!

Inga kommentarer: